Suzuki GSX-R 250
Sporthoj för dagspendlande och touring
GSX 250R är redo att leverera på topp, som den allsidiga urbana sportmotorcykel det är. Dess läckert sportiga utseende och lätthanterliga, kvicka prestanda lägger runden till riktigt rolig körning. Samtidigt kompletteras dess sportiga natur med en trevlig och bekväm karaktär som fungerar bra för såväl daglig pendling som för långresan.
Distinkt LED-ljus och bakljusdesign
För att toppa det sportiga, aggressiva utseendet och futuristiska känslan hos GSX250R används nyutvecklade LED-ljus hos positionslamporna fram och bakljuset bak.
Deras mjuka kant-till-kant-ljus och zick-zack-liknande form som flankerar strålkastaren skapar en verkligt distinkt och mycket tilltalande belysning.
Komplett LCD-instrumentering
GSX250R har en upplyst LCD-instrumentpanel som inkluderar hastighetsmätare, varvtalsmätare, växelposition och RPM-indikator, avståndsmätare, dubbla trippmätare, aktuell bränslenivå,
genomsnittlig bränsleförbrukning, oljebytes-indikatorer och klocka.
Hjul, däck och bromsar konstruerade för att prestera
Den sportiga känslan hos nyutvecklade 10-ekrade hjul parade med IRC-däck som ger ett stadigt grepp om vägen. Stoppkraften kommer från skivbromsar på fram- och bak, med ABS-bromssystem
Clip-on-styre
Den relativt lågt placerade monteringspunkten för vänster respektive höger styrhalva är sportig, men samtidigt utformad för att ge en bekväm körposition som är komfortabel under
såväl stadskörning som långresan.
Separat förar- och passagerarsadel
GSX250R är sportigt utformad med oberoende sittplatser för föraren och passageraren. Ändå ger respektive sadel massor av dämpning för bekväma långturer.
Bensintankens smala form hjälper också föraren att enkelt placera sina fötter på marken.
Fjädring fram och bak (KYB) med anpassade inställningar
Fjädringen bidrar till viktminskning och smidiga egenskaper, samtidigt som det lägger grunden till en sportig känsla.
Suzuki GSX-250R
Snygga, strömlinjeformade linjer uppmanar dig till att grensla sadeln och köra sporthoj precis som det ska vara. Nya GSX 250R är redo att erbjuda en körning långt utöver det vanliga.
Fantastisk prestanda
Med sin härliga gasrespons, breda effektområde, smidighet och klassledande nivå när det kommer till bränsleeffektivitet erbjuder GSX 250R prestanda långt utöver vad man normalt förväntar
sig av en 250 cc motorcykel. Varje aspekt som är relaterad till prestanda är optimerad för att fullt ut toppa motorcykelns potential och ge ren körglädje, oavsett om man kör i
stan eller drar ut på en längre resa.
Motor
Den 248cc parallelltwinnen som driver GSX 250R har genomgått grundlig optimering för att maximera vridmomentet på botten och mellanregistret och ge en kraftfull och samtidigt smidig,
lätthanterlig körning. Den totala effektiviteten som skapas hjälper också till att uppnå klassledande nivå när det kommer till bränsleekonomi*1 och ren prestanda som uppfyller de
stränga Euro 4-kraven. Med en full bensintank på 15L erbjuder GSX 250R en räckvidd på cirka 480km. Det blir en låg bränsleförbrukning på 0,3L/mil.
Cylinder
Honingsmönstret hos cylindrarna upprätthåller smörjningen för kolvarna på ett sätt som hjälper till att minimera förlust av prestanda på grund av friktion.
Kamaxel
Kamaxelprofilen hos GSX 250R levererar maximal accelerationsprestanda vid hastigheter mellan 20km/h och 90km/h, eftersom det är intervallet som används mest.
Som en extra fördel bidrar kampprofilen även till minskat mekaniskt ljud för att ge en mjukare och trevligare körning.
Nydesignade insugsventiler
Portarna för insugsventilerna är utformade för att optimera luftflödet in till förbränningskammaren. Detta hjälper till att uppnå en hög nivå av termisk effektivitet
för förbättrad prestanda och minskade avgasutsläpp.
Tändstift
Genom att använda projicerade tändstift förbättras förbränningen. Detta förbättrar gasresponsen, speciellt när öppningen hos gasspjället inte är särskilt stor,
och förbättrar även bränsleekonomin.
Oljepump
Optimering av oljepumpen minskar friktionsförlusten och ger ökad motoreffekt och förbättrad bränsleekonomi.
Kolvar
Tunna och mjukare kolvringar används för att minska friktionen.
Topplocket
Topplocket har vipparmar som är utformade för att minimera friktionsförlusten.
Effektivt och lätt avgassystem
Två-till-ett-avgassystemet hos GSX 250R har en optimerat utformad kammare före katalysatorn. Detta maximerar accelerationen vid mellanhög hastighet, medan avgassystemets effektivitet
också minskar avgasutsläppen. Ljuddämparen antar en form som bidrar till bättre motorgång och vridmoment genom att minska effektförlusten. Det ger samtidigt ett behagligt avgasljud
medan dess design också bidrar till bättre markfrigång och kurvtagning.